בית » ויטנאם » פו לונג, וייטנאם: 3 ימים של טרק

פו לונג, וייטנאם: 3 ימים של טרק

פו לונג

פו לונג היא שמורת טבע עם המון כפרים קטנים ואותנטיים שנמצאת כשעתיים נסיעה ממאי צ'או. אפשר לבלות שם יום שלם עד ארבעה ימים בשיטוט בין הכפרים, לפגוש מקומיים, לאכול אוכל ויאנטמי ולראות טבע פראי. לטובת פו-לונג הקדשנו ארבעה ימים בהם עשינו סוג של טרק שכלל יום הליכה של 14 ק"מ ועוד יומיים של טיולים קצרים יותר בכפרים ומסביבם, עם מדריך מהמם בשם אדם. מוזמנים ליצור איתו קשר בוואטסאפ.

תוכן עניינים

איפה כדאי לישון בפו לונג?

בפו לונג יש מקומות לינה ממש שווים, מפנקים ורומנטיים! מה שכן, הם יכולים להיות מעט יותר יקרים ממה שאתם רגילים לשלם בשאר וייטנאם. הינה כמה המלצות למקומות לינה שווים ומפנקים בפו לונג:

ריזורט מהמם עם בריכה, ארוחת בוקר שווה וחדרים מפנקים. מחוץ לו יש נוף מושלם לטרסות!

פולונג ריזורט
הנוף מפולונג הום

חדרים יפים במחירים טובים, עם ארוחת בוקר טעימה ונוף מושלם מהמרפסת.

גטאוואי פו לונג
הנוף מגטאוואי אין פולונג

מקום יפיפה ונעים, עם נוף משגע לטרסות, בריכה כיפית וארוחת בוקר טעימה.

האפי הום פו לונג
הבריכה בפו לונג האפי הום
פו לונג האפי הום
נדנדה אל הטרסות בפו לונג האפי הום

יום 1 בפו לונג: שחייה במפלים קרירים

יצאנו ממאי צ'או בבוקר אל לדרך שלקחה קרוב לשעתיים. הנחנו את התיקים בחדר וישר הלכנו למפלים – Hieu Falls. אפשר לשחות שם, המים קרירים ומושלמים!

אחר כך הלכנו לעשות מסלול קצר עם אדם בדרך חקלאית, שלקח בערך שעה.

פו לונג
הדרך למפלים
מפלים בפו לונג
מפלי Hieu
פו לונג מטע בננות
מטעי בננות במסלול

לבסוף הלכנו לשתות קפה קוקוס מהמם בבית קפה עם נוף מהפנט, שנקרא Coffee View.

קפה קוקוס בקופי וויו
קפה קוקוס ב Coffee View

יום 2 בפו לונג: באמבו ראפטינג, מרק פו ושוק מקומי

בבוקר היום השני וגם בבקרים שאחריו, אכלנו מרק פו בקר (Pho Bo) לארוחת בוקר. אכלנו במסעדה מקומית שיש בה רק מרק פו, (בין הטעימים שיצא לי לאכול) ושמה Nha hang Thanh Hoa. אפשר לבקש עם ביצה (trứng) במקום בקר. נכון שזה נשמע מוזר לאכול מרק רותח עם בשר על הבוקר, אבל אני מודה שזה היה מחמם ומשביע וממש מתאים, במיוחד בימים אפרוריים וקרירים.

ליד מסעדת הפו יש שוק מקומי שנקרא Doan market. בשוק יש ירקות, בשר, בגדים, באבל טי וכל מיני בצקים מטוגנים למיניהם ששווה לנסות (הרוב לא עם בשר, אלא עם בננות\אורז או שעועית אדומה). שימו לב! השוק פתוח רק בימים חמישי וראשון בבקרים.

פו בפו לונג
מרק פו עם ביצה

בגלל שבאותו יום היה ממש גשום, הספקנו רק ללכת לבמבו ראפטינג – CHÈO BÈ TRE SUỐI CHÀM. הרפסודה עשויה כולה מבמבוק, יש גג שמגן מפני גשם או שמש. ויאטנמי עם משוט ארוך דוחף את הבמבו לאורך מסלול שלוקח כ 40 דקות בתוך ג'ונגל פראי ויפיפיה בו שומעים ציוצי ציפורים, ומסתיים בגלגל מים שנבנה שם כמיצג תיירותי. כשמגיעים לגלגל אפשר לרדת מהרפסודה ולטייל כמה דקות באזור ליד הנחל ואז חוזרים בחזרה באותה דרך.

רפטינג בפו לונג
במבו ראפטינג בגשם

יום 3 בפו לונג: טרק של 14 ק"מ

את היום השלישי בילינו בהליכה של 14 ק"מ שלקחה בערך שבע שעות, עם המדריך שלנו אדם. המסלול התחיל ליד ההום סטיי הואה יאן (Homestay Huệ Uẩn). התחלנו בירידה לאורך כפר והמשכנו בשביל שהשקיף מלמעלה על אזור חקלאי עם המון שדות אורז.
המשכנו דרך עמק שעובר בכפר פסטורלי מאוד עם נחל באמצע, מלא ברווזים ותרנגולות שמסתובבים חופשי ומשם המשכנו למערה Bat Cave.

פו לונג הירידה לעמק
הירידה לעמק
פו לונג בדרך לעמק
הנוף מהעמק
פו לונג בדרך למערה
הדרך למערה

מהעמק הגענו למערה המיוחדת (Bat Cave), אליה מטפסים כעשר דקות עד שמגיעים למערה גדולה, אפשר לרדת למטה ולהסתובב שם בחשכה. קצת מפחיד אבל מגניב ומרגיש כאילו מטיילים בחלל החיצון.

באט קייב בפולונג
מתוך המערה
באט קייב בפו-לונג

מהמערה המשכנו לפרדס של תפוזים – Vườn Cam Quýt Kho Mường. משלמים בכניסה, נכנסים לפרדס ואוכלים כמה תפוזים שרוצים. האמת שזה יותר דומה לקלמנטינות, אבל ממש טעים ונחמד לעצור ולהתרענן.
משם המשכנו בדרך חקלאית, דרך כפרים אותנטיים ומלא שדות אורז מהממים.

פו לונג טרסה
כאן החלקתי להנאתי לתוך הטרסה

המשכנו בין הכפרים עד שהגענו לגשר במבוק וממנו המשכנו ברגל להום-סטיי.
מבחינת ארוחות, ארזנו בתיק אורז דביק בתוך עלה בננה, ביצים קשות, כרוב מבושל ונקניקיות ועשינו פיקניק ליד מטע בננות על משטח שאלתרנו מעלי בננות.
המסלול ברמת קושי בינונית אבל אפשר לעצור כמעט בכל שלב ולקחת מונית בחזרה, אבל שימו לב שהמוניות יחסית יקרות באזור כי אין הרבה וגם כי הנסיעות ארוכות.

טרקים וטיולים בפולונג עדיף לעשות עם מדריך מקומי או בטיול מאורגן, כי הדרכים שם לא כל כך מסודרות וברורות. אל המפלים והמערה אפשר להגיע בקלות בצורה עצמאית עם קטנוע\מונית.

לפוסטים נוספים על יעדים בווייטנאם.