בית » ויטנאם » פו לונג וייטנאם: 4 ימים של טרק בכפרים ובהרים

פו לונג וייטנאם: 4 ימים של טרק

פו לונג היא שמורת טבע עם המון כפרים קטנים ואותנטיים שנמצאת כשעתיים נסיעה ממאי-צ'או. אפשר לבלות שם יום שלם עד ארבעה ימים בשיטוט בין הכפרים, לפגוש מקומיים, לאכול אוכל ויאנטמי ולראות טבע פראי. לטובת פו לונג הקדשנו ארבעה ימים בהם עשינו סוג של טרק שכלל יום הליכה של 14 ק"מ ועוד שלושה ימים של טיולים קצרים יותר בכפרים ומסביבם, על כך אפרט פה בפוסט.

מקומות לינה מומלצים בפו לונג

הלינה בפו-לונג מעט יותר יקרה ממאי צ'או והחדרים בדרך כלל יותר פשוטים. יש כמה מקומות לינה נחמדים עם מיטות במעונות בעלות של 10-15$ ללילה, כמו למשל:
מאי הום & קפה (May Home & Cafe).
פו-לונג אקולודג' (Pù Luông Ecolodge).
ג'ונגל לודג' (Jungle Lodge).

בנוסף יש כמה מקומות אירוח מפנקים עם חדרים פרטיים:
אין לה הום (Inh La Home).
אבינו פולונג ריזורט (EBINO PULUONG RESORT).

יום 1 בפו לונג

יצאנו ממאי צ'או בבוקר ויצאנו לדרך שלקחה קרוב לשעתיים. דבר ראשון הגענו להניח את התיקים ב Pu luong mountain view. ההום-סטיי יושב במעלה ההר שם יש עוד בערך ארבע מקומות לישון בהם. יש נחל יפייפה שזורם לאורך כל העלייה בהר שנקרא היו (Thác Hiêu).
אחר כך הלכנו לעשות מסלול קצר שלקח בערך שעה והתחיל בערך כאן. שימו לב שזו דרך חקלאית במקור.
את ההליכה ביער מסיימים כאן ואז הולכים דרך הכביש של הכפר חזרה להום סטיי.

פו לונג
נחל בדרך להום-סטיי
פו לונג מטע בננות
מטעי בננות בדרך

יום 2 בפו לונג

בבוקר היום השני וגם בבקרים שאחריו, אכלנו פו-בקר (Pho Bo) לארוחת בוקר. אכלנו במסעדה מקומית שיש בה רק מרק פו, (בין הטעימים שיצא לי לאכול) ושמה Nha hang Thanh Hoa. אפשר לבקש עם ביצה (trứng) במקום בקר. נכון שזה נשמע מוזר לאכול מרק רותח עם בשר על הבוקר, אבל אני מודה שזה היה מחמם ומשביע וממש מתאים, במיוחד בימים אפרוריים וחורפיים.

ליד מסעדת הפו יש שוק מקומי שנקרא Doan market. בשוק יש ירקות, בשר, בגדים, באבל טי וכל מיני בצקים מטוגנים למיניהם ששווה לנסות (הרוב לא עם בשר, אלא עם בננות\אורז או שעועית אדומה).

בגלל שבאותו יום היה ממש גשום, הספקנו רק ללכת לבמבו ראפטינג – CHÈO BÈ TRE SUỐI CHÀM. הרפסודה עשויה כולה מבמבוק, יש גג שמגן מפני גשם או שמש. ויאטנמי עם משוט ארוך דוחף את הבמבו לאורך מסלול שלוקח כ 40 דקות בתוך ג'ונגל פראי ויפיפיה בו שומעים ציוצי ציפורים, ומסתיים בגלגל מים שנבנה שם כמיצג תיירותי. כשמגיעים לגלגל אפשר לרדת מהרפסודה ולטייל כמה דקות באזור ליד הנחל ואז חוזרים בחזרה באותה דרך.

רפטינג בפו לונג
במבו ראפטינג בגשם

יום 3 בפו לונג

את היום השלישי בילינו בהליכה של 14 ק"מ שלקחה בערך שבע שעות. לקחנו איתנו מדריך טיולים חמוד בשם הואנג (בויאטנמית: ריח של פרח). המסלול התחיל ליד ההום סטיי הואה יאן (Homestay Huệ Uẩn). התחלנו בירידה לאורך כפר והמשכנו בשביל שהשקיף מלמעלה על אזור חקלאי עם המון שדות אורז.
המשכנו דרך עמק שעובר בכפר שנמצא כאן. אזור פסטורלי מאוד עם נחל באמצע, מלא ברווזים ותרנגולות שמסתובבים חופשי ומשם המשכנו למערה.

פו לונג הירידה לעמק
הירידה לעמק
פו לונג בדרך לעמק
הנוף מהעמק
פו לונג בדרך למערה
הדרך למערה

מהעמק הגענו למערה מאוד מיוחדת אליה מטפסים כעשר דקות ומגיעים למערה גדולה, אפשר לרדת למטה ולהסתובב שם בחשכה. קצת מפחיד אבל מגניב ומרגיש כאילו מטיילים בחלל החיצון.

מתוך המערה

מהמערה המשכנו לפרדס של תפוזים – Vườn Cam Quýt Kho Mường. משלמים בכניסה, נכנסים לפרדס ואוכלים כמה תפוזים שרוצים. האמת שזה יותר דומה לקלמנטינות, אבל ממש טעים ונחמד לעצור ולהתרענן.
משם המשכנו בדרך חקלאית שנמצאת כאן והלכנו דרך הכפרים וטרסות האורז כאן

פו לונג דרך חקלאית
דרך חקלאית
פו לונג טרסה
כאן החלקתי להנאתי לתוך הטרסה

המשכנו בין הכפרים עד שהגענו לגשר במבוק שנמצא כאן וממנו המשכנו ברגל להום-סטיי.
מבחינת ארוחות, ארזנו בתיק אורז דביק בתוך עלה בננה, ביצים קשות, כרוב מבושל ונקניקיות ועשינו פיקניק ליד מטע בננות על משטח שאלתרנו מעלי בננות.
המסלול ברמת קושי בינונית אבל אפשר לעצור כמעט בכל שלב ולקחת מונית בחזרה, אבל שימו לב שהמוניות יחסית יקרות באזור כי אין הרבה וגם כי הנסיעות ארוכות.

יום 4 ואחרון בפו לונג

ביום הרביעי עלינו לכפר באן דון, הוא ממש גבוה ונמצא בין העננים! הכפר סופר אותנטי, מלא בטרסות אורז, אווירה כפרית ותחושה שאתם כמה מאות שנים אחורה בזמן. כשהגענו היה ממש קר והרבה ערפל אבל בעונה טובה יותר יש נוף מרהיב של טרסות אורז והרים.

תוכלו לסגור טרקים של יומיים, שלושה או ארבעה שיוצאים מהאנוי דרך האתר Viator! הם מוצאים מסלולים מסודרים עם ארוחות ולינה. באתר תוכלו גם לקרוא ביקורות והמלצות של מטיילים אחרים שעשו את המסלול הזה.

לפוסטים נוספים על יעדים בווייטנאם.