בית » טאיוואן » טאיפיי בירת טאיוואן: 8 אטרקציות חובה!

טאיפיי בירת טאיוואן: 8 אטרקציות חובה!

טאיפיי

טאיפיי, בירת טאייוואן, היא בין הערים השוות לבקר בהן באסיה. תמצאו בה שילוב של תרבות סינית שהיא פתוחה, ליברלית ומתקדמת, מקדשים, גנים, טכנולוגיה ואוכל רחוב מדהים. יש לעיר טיסות ישירות מבנגקוק, סיאול, טוקיו וגם האנוי. אז מה יש לטאיפיי טאיוואן להציע, איפה ישנים ומה הכי כדאי לאכול שם?

תוכן עניינים

טאיפיי מזג אוויר

מזג האוויר בטאיפיי נחשב לסובטרופי, וסך הכל די נוח לטייל לאורך כל השנה. עם זאת, שימו לב שכל עונה מביאה איתה יתרונות וחסרונות משלה. בטאיפיי מזג אוויר מחולק לארבע עונות:

מרץ עד מאי - אביב

האביב בטאיפיי נעים, עם טמפרטורות ממוצעות שנעות בין 18 ל-25 מעלות. מזג האוויר אביבי מושלם לטיולים רגליים, אם כי גשם קל יורד מדי פעם. 

יוני עד אוגוסט - קיץ

הקיץ בטאיפיי חם ולח מאוד, עם טמפרטורות שמגיעות ל-30 מעלות ויותר. הלחות גבוהה ויש סיכוי לגשמים פתאומיים, מונסונים ואפילו טייפונים חזקים.

ספטמבר עד נובמבר - סתיו

הסתיו הוא עונה מעולה לביקור בטאיפיי. טמפרטורות ממוצעות בין 20 ל-28 מעלות. מזג אוויר נעים עם מעט גשמים.

דצמבר עד פברואר - חורף

החורף בטאיפיי קריר ונעים, עם טמפרטורות שנעות בין 10 ל-18 מעלות. העונה הזו פחות גשומה בהשוואה לקיץ, אך עדיין כדאי להצטייד במטריה וכמה דברים חמים ללבוש.

איך מגיעים לטאיפיי טאיוואן?

הדרך הקלה והמהירה ביותר להגיע לטאיפיי היא בטיסה ישירה. יש טיסות ישירות רבות לטאיפיי, למשל מבנגקוק והונג קונג. שווה להשוות טיסות עם כל חברות התעופה כדי למצוא את הטיסה הכי משתלמת בתאריכים שנוחים לכם.

השכרת רכב בטאיפיי

למרות שטאיפיי מציעה תחבורה ציבורית מתקדמת כמו MRT (רכבת תחתית) ואוטובוסים רבים, השכרת רכב יכולה להיות אופציה נוחה אם תרצו לטייל באזורים רחוקים יותר מחוץ לעיר. זה די פשוט לשכור רכב בטאיפיי: כל מה שצריך זה רישיון נהיגה בינלאומי בתוקף וכרטיס אשראי. כדאי להשוות מחירי השכרת רכב עם Rentalcars, כדי למצוא את העסקה המשתלמת ביותר.

איפה כדאי לישון בטאיפיי?

טאיפיי היא עיר ענקית שמציעה המון אפשרויות לינה בהתאם לתקציב ולמיקום הרצוי. העיר נחשבת מאוד בטוחה ואין אזור מסוכן לישון בו, עם זאת שימדינג היא השכונה העיקרית אליה מגיעים תיירים.

Ximending - שימנדינג

האזור הכי פופולרי של טאיפיי ולדעתי הכי מומלץ לתיירים. מלא באוכל רחוב ושווקים, חנויות לשופינג ובתי קפה. הינה כמה מקומות לינה מומלצים מהתקציב הנמוך לגבוהה:

Ximen Wow Hostel טאיפיי

מעונות במיקום מרכזי, במחירים בין הנמוכים שתמצאו בעיר.

Hub Hotel Ximen Inn טאיפיי

מלון 3 כוכבים נוח ונעים, במחירים טובים.

מלון amba Taipei Ximending טאיפיי

חדרים מפנקים, ברמת 4 כוכבים ובמיקום מרכזי ונוח.

טאיפיי היפה: 8 אטרקציות חובה

ברחבי טאיפיי תמצאו לא מעט מקדשים, מוזיאונים, פארקים ואטרקציות מלאות בתרבות. האמת שגם פשוט כיף להסתובב שם וללכת לאיבוד, ככה חווים הכי הרבה מהקסם של העיר. 

מקדש לונגשאן - Lungshan

אחד המקדשים המפורסמים והעתיקים בטאיפיי, שמערבב בין דתות הבודהיזם, טאואיזם ודתות מסורתיות אחרות. זהו בין המקדשים הכי מושקעים ומרשימים שראיתי באסיה, יש בכניסה אליו מפל (!) ואפילו יותר שווה להגיע אליו בערב, בגלל האורות הצבעוניים.

מקדשי לונגשאן טאיפיי
המפלים בכניסה למקדש
מקדשי לונגשאן טאיפיי
מקדש לונגשאן

פארק הזיכרון 228 לשלום - 228 Peace Memorial Park ומוזיאון טיוואן

פארק הזיכרון לשלום 228 בטאיפיי מנציח את אירועי ה-28 בפברואר 1947, שבהם התרחשה התקוממות עממית בעקבות עימותים עם השלטון שהובילו לדיכוי אלים מצד השלטון הלאומני הטייוואני. האירועים, המכונים "טבח 228", גבו את חייהם של אלפי אזרחים. הפארק עצמו הוא מקום שקט ויפהפה, שבו תוכלו לשוטט בין אנדרטאות, פסלים ומבנים המוקדשים לזכר הקורבנות, והוא מהווה סמל חשוב לפיוס ולמאבק למען צדק בטייוואן. בקצה הפארק תמצאו את מוזיאון טיוואן הלאומי שהוא מקום סופר מושקע ומעניין שמציג את ההיסטוריה והתרבות של טייוואן, עם תצוגות של אמנות וממצאים ארכיאולוגיים מתקופות שונות.

מקדש בפארק הזיכרון בטאיפיי
מקדש בפארק הזיכרון 228
ציור במוזיאון הלאומי
ציור במוזיאון טייוואן

מדרחוב שימנדינג - Ximending Walking District

רובע להולכי רגל בלבד, שמלא בחנויות אופנה, בתי קפה, מסעדות ודוכני אוכל רחוב, לצד חנויות בגדים. האווירה בשימנדינג מזכירה את טוקיו, עם שלטי ניאון צבעוניים והמוני אנשים שמטיילים ברחובות בכל שעות היום והלילה. אזור מגניב מאוד ויש גם דוכני אוכל רחוב טעימים!

מדרחוב שימדינג טאיפיי
מדרחוב שימדינג

הגנים הבוטניים של טאיפיי - Taipei Botanical Garden

פינת טבע קסומה בעיר, עם אוסף ענק של צמחים ופרחים מכל העולם. מקום מושלם אם תרצו לחוות קצת שקט וירוק בעיניים, והכניסה בחינם!

הגנים הבוטניים של טאיפיי
הגנים הבוטניים
הגנים הבוטניים של טאיפיי
הגנים הבוטניים

טאיפיי 101 - Taipei 101

הבניין האייקוני של טאיפיי, שהיה בעבר הגבוה בעולם! אפשר לעלות לקומות העליונות וליהנות מנוף על כל העיר.

מגדל 101 טאיפיי
טאיפיי 101

פארק ז'ונגשאן - Zhongshan Park

פארק ציבורי גדול, ליד המוזיאון הארמון הלאומי בטאיפיי. זהו אחד מהפארקים המרכזיים בעיר, המציע שילוב מקסים של טבע, היסטוריה ותרבות מקומית. הפארק קרוי על שמו של סון יאט-סן, מנהיג המהפכה הסינית, הידוע גם בכינויו ז'ונגשאן, ומוקדש לזכרו.

פארק ז'ונגשאן
פארק זונגשאן

אנדרטת צ'יאנג קאי שק - Chiang Kai-shek Memorial Hall

מתחם היסטורי ענק ומרשים שמנציח את מנהיג טייוואן צ'יאנג קאי שק. הגנים מסביב הם גם מקום מושלם לטיול רגוע.

אנדרטת צ'יאנג קאי שק
אנדרטת צ'יאנג קאי שק

מוזיאון הארמון הלאומי - National Palace Museum

אחד מאוצרות התרבות הגדולים של טייוואן ושל העולם כולו. המוזיאון מכיל אוסף עצום ונדיר של אמנות סינית היסטורית, עם למעלה מ-700,000 פריטים המתפרסים על פני יותר מ-8,000 שנות תרבות – מהתקופה הניאוליתית ועד סוף שושלת צ'ינג. האוסף כולל חפצי אומנות, ציורים, קליגרפיה, פסלים וממצאים ארכיאולוגיים יקרי ערך.

הארמון בטאיפיי
מוזיאון הארמון

טיולי יום מומלצים בטאיפיי

יש מלא טיולי יום שווים בטאיפיי והאזור, איתם תוכלו להכיר את התרבות הטיוואנית יותר לעומק. הינה כמה סיורים מומלצים במיוחד!

אוכל רחוב בטייפאי הוא בפני עצמו אטרקציה שמושכת אליה תיירים מכל העולם. לכן הסיור הזה הוא הזדמנות מעולה להכיר מנות מיוחדות ודוכנים שווים במיוחד.

במהלך הסיור תבקרו בעיירות שוות ביותר כמו הכפר ההיסטורי ג'יופן, הפארק הגיאולוגי Yehliu ובמחוז פינגשי, שבו תשתתפו בפסטיבל עששיות השמיים המסורתי. בנוסף, תבקרו במפלי שיפן, המכונים "מפלי הניאגרה הקטנים" של טאיוואן.

ג'יופן
ג'יופן, חלק מהסיור היום

אם אתם רוצים להכיר את שוק הלילה שילין בטאיפיי עם מדריך פרטי, ולהכיר מאכלים טעימים ותרבות מקומית, אז זה הסיור בשבילכם. תטעמו כל מיני חטיפים מעניינים כמו עוגת אננס, תמנון בגריל או קרח מגולח עם מנגו!

האוכל הכי שווה בטאיפיי

העיר מציעה חוויה קולינרית מדהימה! תמצאו מאכלים סינים ברמה גבוהה כמו סטינקי טופו (טופו תוסס, מאוד מוזר אבל שווה לנסות), חביתה סינית (פנקייק בצל ירוק), מרק נודלס בקר ועוד מלא. בנוסף יש המון אוכל מערבי טוב, קפה מדהים, סושי ועוד. אז מה הכי מומלץ?

שוק לילה - Guangzhou Street Night Market

עשרות דוכנים עם אוכל רחוב טרי וטעים. יש מגוון של מנות סיניות אותנטיות, קינוחים מעניינים, מיצי פירות ומלא כיף.

סטינקי טופו בטאיפיי
סטינקי טופו בשוק הלילה

Lao Shandong Homemade Noodles

מרק נודלס עם בקר הוא בין המנות הפופולריות בטיוואן, וזהו אחד המקומות השווים עם המנה הזאת. המסעדה נמצאת בקניון קטן בקומה התחתונה.

מרק נודלס בקר
מרק נודלס עם בקר

Xi Ke Lai Breakfast Restaurant

יש המון פנקייקים סיניים ברחבי טאיפיי והם כולם טעימים. במסעדת סי קה לאי תמצאו פנקייקים מעולים, גיוזות וסנדוויצ'ים. תביאו גוגל טרנסלייט.

פנקייק סיני
פנקייק סיני וגיוזות

KURA SUSHI

נכון שלא מדובר באוכל סיני, אבל מסוע סושי זו חוויה שאי אפשר לדלג עליה. יש 3 סניפים של קורה סושי ברחבי טאיפיי, וכולם מומלצים.

קורה סושי
קורה סושי

Yongkang Beef Noodles

אחד המקומות הכי מפורסמים ומומלצים למרק נודלס עם בקר.

Tian Jin Onion Pancake

כנראה המקום הכי מפורסם לאכול בו פנקייק סיני. תתכוננו לתור די ארוך!

migo's cakes

אם חשקה נפשכם בעוגה – זה המקום ללכת אליו. תמצאו שם עוגות מדהימות, קפה ועוד סוגי שתייה מעולים.

פאי לימון
פאי לימון במיגו'ז קייק

TakeOut Burger&Cafe

מסעדת המבורגרים מעולה והמקום מלא בחתולים חמודים. למרות השם המבלבל של המסעדה, אפשר לשבת ולהזמין במקום. 

חתול חמוד
הצוות של טייקאאוט בורגר

איפה עוד שווה לטייל אחרי טאיפיי?

לאחר שטיילתם בטאיפיי טאיוואן ואם בא לכם לחקור עוד את המדינה, כדאי להמשיך לג'יופן, כפר הררי ציורי עם סמטאות צרות שלו ונופים מדהימים על הים. משם  אפשר להמשיך לקאושונג, העיר השנייה בגודלה בטאיוואן, שיש בה חופי ים, שווקי אוכל שווים ומוזיאונים מעניינים. לבסוף, אני ממליצה במיוחד על הנצ'ונג, עיירה היסטורית יפה עם אווירה רגועה, חופים ונופים מדהימים מסביב.

Scroll to Top